Nieuwe (jeugd)leden

Allereerst willen wij je als Mixed Hockey Club Ommen van harte welkom heten bij onze vereniging en leuk dat je overweegt (proef)lid te worden. Hieronder volgt een opsomming van een aantal zaken zodat je al een redelijk beeld hebt hoe een en ander te werk gaat bij ons op de club. Heb je nog meer vragen, zijn er zaken onduidelijk of wil je gewoon even van gedachten wisselen, schroom niet en stuur een mail naar bestuur@mhcommen.nl. We staan je graag te woord. Wil je je gelijk aanmelden als (proef)lid, ga dan direct naar het (proef)lid formulier.

Trainingen

Trainen is eigenlijk één van de belangrijkste onderdelen van hockey, zeker voor de echte beginner. Er wordt over het algemeen twee keer per week getraind, alleen de allerjongste jeugd (Onder8-leeftijd) traint maar één keer. De trainingstijden van de verschillende teams vindt je op deze website onder het menu: Hockey - Trainingsschema.

Als je begint met hockey starten we eigenlijk altijd met een proefperiode. Deze proefperiode, minimaal 4 trainingen, is er om op je gemak de sport hockey te leren kennen en ook te kijken of het betreffende team je aanspreekt. Het belangrijkste van deze proefperiode is dat je een goed beeld kunt opbouwen en op basis van dit beeld een afgewogen besluit kunt maken om wél of wellicht toch niet de sport structureel te gaan beoefenen.

Indeling

Binnen de hockeybond (www.knhb.nl) worden teams ingedeeld op leeftijd.

Vanaf 6 tot 8 jaar Onder8-jeugd

Vanaf 8 tot 9 jaar Onder9-jeugd

Vanaf 8 tot 10 jaar Onder10-jeugd

Vanaf 10 tot 12 jaar Onder12-jeugd

Vanaf 12 tot 14 jaar Onder14-jeugd

Vanaf 14 tot 16 jaar Onder16-jeugd

Vanaf 16 tot 18 jaar Onder18-jeugd

Het is ons doel om te zorgen dat je in een team komt te zitten met zoveel mogelijk leeftijdsgenoten en/of vrienden/vriendinnen die je al kent. Onze vereniging is bovenal een gezelligheidsvereniging, dus is het vooral belangrijk dat je in een team terecht komt wat je aanstaat.

Wedstrijden

Pas na de proefperiode, na aanmelding als volwaardig lid én na goedkeuring van de trainer en/of coach kun je mee gaan doen aan de wedstrijden. De wedstrijden van de jeugd worden gespeeld op zaterdag, voor seniore leden wordt er op de zondag competitie gespeeld.

Naast thuiswedstrijden zijn er ook uitwedstrijden, waarbij wij als vereniging verwachten dat je deelneemt aan het rijschema dat door de coach wordt opgesteld. Tevens wordt aan je gevraagd om een aantal keer mee te draaien met de kantinedienst op de eigen club ten tijde van een thuiswedstrijd.

Hockey is plezier

Hockey is een teamsport en dat betekend: je samen in zetten, samen plezier maken, samen trainen, samen wedstrijden spelen, samen winnen en ook samen verliezen.

Vrijwilligerswerk

Een club als de onze kan niet bestaan zonder vrijwilligerswerk. Héél veel zou niet mogelijk zijn zonder vrijwilligers. Het is dus van cruciaal belang dat zo veel mogelijk mensen betrokken zijn bij de club en de handen uit de mouwen willen steken. Vele handen maken licht werk, we verwachten dan ook dat je je in meer of mindere mate wil inzetten om al het werk dat komt kijken bij het runnen van deze vereniging gedaan te krijgen.

Handige tips:
  • Zorg voor goede kunstgrasschoenen, dit voorkomt uitglijden;
  • Sinds 1 juni 2015 is het vanuit de KNHB verplicht (verzekeringskwestie) om een gebits- en scheenbeschermer te dragen tijdens wedstrijden en trainingen;
  • Het is niet toegestaan om sieraden (oorbellen, ringen, kettingen, armbanden etc.) te dragen;
  • Doe bij loshangend haar altijd een staart of een haarband in;
  • Wees op tijd op de training;